Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Monday, November 14, 2011

RADENRORO'S WAKE UP CALL

RUNWAY SPOTLIGHT
A WAKE UP CALL FOR INDONESIA




Radenroro Spring Summer 2012
Courtesy of On The Racks and 24Hpp

Radenroro is a New York based fashion house, started by an Indonesian native designer; Liquica Anggraini Raden Roro. Liquica studied at FIT and with the help from her husband, she started the line Radenroro. The line itself was featured on the hit tv show All On The Line with Elle's Creative Director Joe Zee. The line as it is stated on its website is often described as daring yet wearable with a superb construction and the use of great fabrics. What we do love about the line is that it emphasizes on its dedication to Indonesian culture, using Indonesian terms and words for its collection pieces. Even the name itself originated from Indonesian aristocratic title; Raden. The other competitive advantage of Radenroro is that, in a way the line has set itself apart for the main stream customers, whilst many premium fashion houses aims for the more high-end market and women with age. Radenroro's collection 
is more vibrant and youthful, playing with bold colors, clean cut lines, and colorful prints. 

Radenroro adalah sebuah rumah mode milik seorang desainer kelahiran Indonesia yang berdiri di New York, Amerika Serikat. Liquica Anggraini Raden Roro merintis ilmu di FIT atau Fashion Institute of Technology, dan dengan pertolongan suaminya Liquicia berhasil membangun usahanya tersebut. Suatu kali Radenroro berhasil di fiturkan di tv show bergengsi bersama Direktur Kreatif Majalah Elle USA Joe Zee. Sebagaimana telah terpampang di dalam websitenya, Radenroro menggaris bawahi dalam dedikasinya terhadap Indonesia, penggunaan bahan yang berkualitas, dan teknik penjahitan yang sempurna.  Radenroro menggunakan budaya Indonesia dalam hal penamaan tiap buah koleksinya, bahkan nama dari rumah mode ini pun diambil dari kata Indonesia, menggunakan kata Raden dan Roro. Dalam keunggulannya Radenroro telah berhasil memiliki jiwa yang tersendiri, memisahkan dirinya dari kebosanan dominasi market yang ada, dimana jikalau sebagian besar rumah mode premium menargetkan pasar bagi wanit ayang berumur, Radenroro menawarkan nilai  yang berjiwa lebih muda.


   
Radenroro Spring Summer 2012
Courtesy of On The Racks and 24Hpp

In the spirit of spring and summer, Radenroro has displayed a very colorful collection. A neon green one shoulder dress with one draped sleeve, and a two piece look of a bright metallic gold top with a red leather short with a bow embellishment is just a preview of what's going to be a very youthful and energetic collection. As for their Fall Winter 2011 collection, Radenroro showed a more subtle yet youthful collection. Showcasing backless dresses with monochromatic colors, and silk flare trousers with  a cleverly printed shirts. 

Sesuai dengan semangat musim spring dan summer, Radenroro telah menampilkan sebuah koleksi yang begitu berwarna. Sebuah gaun berwarna hijau neon dengan satu sleeve yang menampilkan teknik drapping, dan  sebuah penampilan dari dua pieces yang berupa sebuah atasan metalik emas, dan sebuah shorts dengan aksen pita berwarna merah dengan bahan kulit. Sedangkan untuk fall winter 2011 Radenroro dapat berhasil menampilkan sebuah koleksi yang kalem tetapi tetap berjiwa muda. Lequicia designer Indonesia yang berhasil berkiprah di panggung internasional.


Radenroro Spring Summer 2012
Courtesy of Radenroro New York



Radenroro Spring Summer 2012
Courtesy of Radenroro New York







  Radenroro Fall Winter 2011
Courtesy of Radenroro New York





No comments:

Post a Comment